середу, 20 червня 2012 р.

Ману Чао: "Ти своїх сусідів по будинку добре знаєш?"

Автор: Алексей Ковалев Джерело: OpenSpace.ru
Антиглобаліст і комунар з оркестром пояснив OPENSPACE.RU, як боротися з диктатурою грошей і облаштувати «демократію знизу»
©  Because Music






24 червня в Зеленому театрі відбудеться концерт Ману Чао - захисника всіх скривджених і пригноблених світом капіталізму. Формально концерт приурочений до презентації його четвертого номерного альбому «Radiolina», що вийшов ще в позаминулому році, але сам музикант всіляко відхрещується від звичних схем розкручування. З 1998 року, коли вийшов його перший альбом з ансамблем Radio Bemba, спадкоємцем легендарних Mano Negra, Ману анітрохи не зменшив свого комунарського запалу.

- Давайте почнемо розмову з останнього альбому, «Radiolina». Я адже правильно розумію, що ви саме його приїхали до нас представляти?

- Ну як тобі сказати. Я взагалі намагаюся не працювати за такою схемою: записав альбом - поїхав в турне на його підтримку - зістриг купони - відпочив - все по новій. Хоча, звичайно, іноді доводиться дотримуватися звичних схем шоу-бізнесу, сингли випускати та інше. Так що будуть пісні і з «Clandestino», і з «Proxima Estacion: Esperanza», ну і з «Radiolina», само собою.

- Так, до речі, я хотів сказати, що в студентські роки, як водиться, ми знімали одну квартиру на кілька людей, і якийсь час за одностайною згодою у нас цілу добу на повторі грав альбом «Clandestino». Так що я ваш великий фанат.

- Ого, дякую! Завжди приємно це чути.

- Тільки повинен зізнатися, що альбом був абсолютно піратський, куплений на ринку біля метро. Легального чи то не було взагалі в продажу, чи то стипендії на нього не вистачило.

- Та годі тобі! Я ж все розумію. Ти думаєш, нам свого часу було простіше, чи що? У мене юність пройшла в бандитських передмістях Парижа, там порядки були о-го-го! Всі квартали поділені між бандами, і яка музика подобалася паханам - тільки таку й можна було грати. Та й слухати теж. Так що я свою першу платівку Clash (піратську, само собою), до себе в район притягнув, буквально ризикуючи життям. Так що якщо у когось не вистачає грошей на мій альбом, завантажуйте на здоров'я!

- Я тут згадав один випадок: я іноді скачую музику просто від балди, раптом трапиться щось цікаве, чого я ще не чув. І якось мені попалася одна група, номінально вона американська, з Сіетла, але американець там тільки один, а решта - повний компот: боснієць, македонець, японець на басу і ще хтось. Дуже крута, такий етнохард-кор з балканським відтінком, дико заводна. Я потім їх послухав на фестивалі EXIT в Сербії - там же, до речі, де і Radio Bemba вперше наживо, - вони виявилися ще більш забійні, ніж в студії. Так от, я до них підходжу після концерту познайомитися, кажу: хлопці, ви дико круті, дякую. Тільки я ваш альбом спіратив, нічого? Вони дуже пожвавилися, заплескали мене по плечу, закричали: «Та ти чого, звичайно, скачуй скільки влізе і друзям всім своїм скажи! Чим більше народу про нас знає, тим краще »


© Майя Куцова
Ману Чао: «Ти своїх сусідів по будинку добре знаєш?»

-
Ну звісно, ​​дуже мудрий підхід, зараз тільки так і може надходити чесна людина і музикант. Я вважаю, що купувати треба музику тільки у зовсім маловідомих музикантів, яких треба підтримати, а у популярних і так вже все добре. Стривай, а як група-то називається?

- Kultur Shock .

- Ну звісно, ​​я їх знаю! Вони до нас у Барселону приїжджали, і справді дуже круті.


- Так от, повертаючись до альбому «Radiolina». У пісні «Rainin 'in Paradize» приспіви складаються з різних топонімів і слів «... is no good place to be» (щось на кшталт «ох, як страшно жити там- то »). Ох, як в Конго страшно жити, в Багдаді, в Фалуджі, в Палестині, скрізь стріляють-вбивають, the world go crazy. А що ви думаєте, нам тут краще, чи що? Це на вигляд Москва щодо благополучне місце, та й то у нас тут вийшов за хлібом в магазин, а тебе божевільнмй міліціонер застрелив - або цілком здоровий, і таке трапляється. А вже які в Росії місця бувають - може, і не стріляють, як в Багдаді, але теж жити несолодко, тільки там ще холодно і Ману Чао про них не співає. Так що є на землі хоч одне good place to be? Або ви все-таки песиміст?

- Давай розділяти мої погляди на несправедливість в цьому світі, які я висловлюю в своїх піснях, і оптимізм. Оптимізм - це дуже важлива річ, без нього можна відразу лягати і помирати. Я от багато поїздив по країнах Південної Америки, Африки і так далі, де люди живуть в жахливих умовах. І знаєш що? Я там бачив набагато більше щасливих людей, ніж в ситих Європах. У них просто немає часу на відчай. Коли на тобі щодня лежить відповідальність за власних дітей, тобі просто ніколи депрессіровать [слова «відповідальність» і «відчай» Ману вимовляє дуже своєрідно - щось на кшталт «респонселабіліті» і «дізесперейшон]. Звичайно, я знаю, що і людям в Росії живеться непросто. Та кому взагалі зараз просто? Куди б я не приїхав, людям скрізь знайдеться на що поскаржитися. Перш за все на уряд. Але відразу виникає питання: а що в такій ситуації робити, як зробити світ кращим? Дуже просто! Не сподівайтеся на уряд. Коли воно кому допомагало? Допомагайте один одному! Де всі люди будуть допомагати один одному незалежно від свого і чужого матеріального і соціального становища - ось там і буде good place to be. Тобто людям потрібно об'єднуватися знизу, без участі уряду. Щоб було простіше пояснити - ось ти своїх сусідів по будинку добре знаєш?

- Чесно кажучи, так собі, не більше, ніж «здрастє - до побачення».

- Ось бачиш? А ви повинні один до одного в гості ходити і у всьому допомагати. Ось така і повинна бути сучасна демократія знизу. А не те, що зараз нею називається.

© Майя Куцова
Ману Чао: «Ти своїх сусідів по будинку добре знаєш?»

- На YouTube до кліпу на цю пісню, «Rainin 'in Paradize», всі говорять приблизно одне й те саме в такт приспіву: «Italy and Greece is no democracy, Berlusconi is a calamity».


- Ну і правильно. Ті країни, які зараз називаються демократіями, - там скрізь насправді справжня диктатура. Диктатура грошей.

- Ми вже знаємо, що сучасне суспільство споживання дуже добре навчилося поглинати і монетизувати протест проти себе самого. Найвідоміший приклад - це, ясна річ, майки з портретом Че. Ось вам, як видному антісістемщіку, повинні бути відомі стратегії боротьби з цією проблемою.

- Так, стратегія в умовах диктатури грошей може бути тільки одна - відмовлятися від них. Безкорисливо допомагати один одному. Давати безкоштовні концерти, музику роздавати безкоштовно. Я от музикант: вийшов на площу, пограв - зі мною слухачі поділилися тим, що є у них. Я б, бачиш, і радий так робити весь час - і роблю, до речі, коли можливо, - але в іншу країну з великим концертом так, на жаль, не поїдеш. Доводиться йти на компроміс, принаймні, я завжди наполягаю, щоб квитки на мої концерти були дешеві, наскільки можливо. Все одно недостатньо дешево виходить, але нам адже доводиться тягнути з собою купу апаратури, ти ж розумієш.

- Що стосується антисистемності, я тут недавно читав книжку американського журналіста Марка Левайна Heavy Metal Islam - про те, як для марокканської, єгипетської, іранської та іншої мусульманської молоді метал став справжньою музикою протесту, як би паралельної релігією, яка піддається неабияким репресіям. Типу за футболку Iron Maiden в Єгипті можна в куток потрапити і осадити там неіллюзорних палиць. Виступали ви в мусульманських країнах і чи помітили щось подібне по відношенню до Radio Bemba? Як влади ставилися до вашого балагану?

- У мене досвід виступу в мусульманському світі досить специфічний. Нещодавно ми з Radio Bemba грали в таборах біженців у Західній Сахарі і ніякого тиску на себе з боку місцевої влади не відчули. Та й чого там відчувати? Вони останні 30 років сидять у чорта на рогах посеред пустелі і борються за незалежність. Ніхто про них нічого не чув, не знає і знати не хоче. Звичайно ж, всі були дико раді нас побачити.

- Останнє, мабуть, питання на сьогодні. Я знаю, що ви, крім запису альбомів і концертів, займаєтеся таким собі благодійним продюсуванням: знаходите нікому не відомі хороші групи і допомагаєте їм записати альбом, пробитися на велику сцену, як це було з Amadou et Mariam [дует сліпих музикантів з Малі, який грає африканський блюз]. Які-небудь ще проекти в цьому роді варто чекати найближчим часом?

- Ну, продюсуванням це назвати складно, це все-таки системний термін. Я просто скрізь, куди не приїду, прислухаюся до музики, яку грають люди. Просто ходжу вулицями з диктофоном і записую. Відмінна музика є скрізь: і в Європі, і в Америці, і в Африці, і в Росії теж дуже багато. Учасників одного з моїх останніх проектів я знайшов взагалі в буенос-айреському психіатричній лікарні. Дуже цікаві хлопці, називаються La Colifata. Реліз буде 10 липня тільки в інтернеті, шукайте посилання на моєму сайті www.manuchao.net.

Немає коментарів:

Дописати коментар